maandag 14 april 2014

Het begin

Over het ontstaan en de ontwikkeling van Waddenpost 4-11-2013
2012. De oorsprong van Waddenpost. Ik ben op zoek naar een werkkring waar ik met plezier kan werken en waar nog geld mee verdiend wordt ook. Er moet natuurlijk wel brood op de plank en dat het liefste met een bezigheid waar ik aardigheid aan heb. Die bezigheid was snel geformuleerd: wat ik het liefste doe is schrijven. Nieuwsberichten, blogs, verhalen, achtergrondartikelen; ze vloeien dagelijks uit mijn digitale pen. Over het algemeen zijn dat schrijfsels over het waddengebied in het algemeen en Ameland in het bijzonder. Via mijn eigen Persbureau Ameland vinden ze hun weg op het wereld wijde web en via de regionale papieren media komen ze bij de mensen thuis. Ik ben wel druk met dat persbureau maar dat levert geen volledig inkomen op. Daar wilde ik iets op vinden. Het concept dat daarna is uitgedacht is digitaal en gaat ook over het waddengebied, maar dan niet specifiek over Ameland, mijn thuisland. Het hele waddengebied werd het onderwerp, het werelderfgoed en de omliggende landen, de eilanden en de kustgemeenten, de Noordzee en de Eems, van Den Helder tot Esbjerg.
Toen dat plan eenmaal had postgevat, moest er een klinkende naam aan gegeven worden. Diverse varianten op wad en wadden passeerden de revue, van Waddenkoerier tot Waddennet, maar ze waren het net niet. Of de namen werden al gebruikt voor andersoortige waddenwebsites of het was niet klinkend genoeg. Totdat Waddenpost voorbij kwam. Die naam bleef hangen en met dat uithangbord gingen we de functies die binnen de website moesten gaan werken vorm geven. Intussen werd er gespaard om de website te kunnen laten bouwen, want de ingewikkelde website die we voor ogen hadden kost een fikse duit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten